![]() |
![]() |
![]() |
diner nog
even een
korte wandeling door het bos gaan maken, maar was daarbij verdwaald.
Vijf dagen
lang zijn mensen naar hem op zoek geweest maar zonder resultaat. Er
werd
uitgegaan van het ergste, want hoe overleeft een mens in een bos vol
beren. Nou
hoe hij het gedaan heeft was niet geheel duidelijk, maar na 5 dagen
kwam hij
zonder kleurscheuren weer uit het park.
Rond
half 1 begonnen we
aan de Enkele
kilometers verderop lag onze
volgende bezienswaardigheid, de Dawson
Falls. Vanaf een afstandje bekeken we het razende geweld van
de waterval
dat zich over de volle breedte van Murtle rivier naar beneden stortte.
De
waterval was ongeveer 90 meter breed en zo'n 20 meter hoog. We liepen
via het
pad verder door een smal bos richting de waterval. Het pad ging tot
precies
naast de waterval. We stonden nog geen vijf meter van het razende en
kolkende
water vandaan. Wat een oorverdovend lawaai, geweldig!Helmcken Falls
South trail
van 8 kilometer. Dit pad leidde ons naar een prachtig uitzichtpunt
vanuit het
bos. We liepen niet echt op ons gemak, want we moesten er rekening mee
houden
dat er ook beren waren in dit gebied. Bij iedere bocht begon mijn
hartje toch
wel wat harder te kloppen. Gelukkig bereikten we het uitzichtpunt
zonder een beren intermezzo
na een ruim uur. We hadden echt een spectaculair uitzicht op de
waterval. We
stonden nu zo ontzettend dichtbij dat we de machtige waterstraal haast
aan
konden raken. Jeroen vond het toch niet zo’n prettig idee dat
we zo dichtbij de
afgrond konden komen zonder beschermend hekje. Na een kwartiertje
begonnen we aan de terugreis naar de auto.
Ons
volgende plan was een
kanotochtje over het Clearwater Lake.
Helaas begon het weer te betrekken. Net op het moment dat we naar het
kanoverhuurhuisje
wilden lopen,
begon het te regenen. Gelukkig waren we
het er
beide overeens dat we niet in de regen wilden kanoën, zodat we
terug naar de
auto liepen en op zoek gingen naar een alternatief. Een
wandeling naar Dragon's Tongue
leek ons een goed alternatief aangezien dit pad volledig door het bos
ging. Het eerste stuk van de wandeling was behoorlijk zwaar,
want in korte tijd moesten we aardig
wat
metertjes stijgen. Onderweg kwamen we een klein bruggetje tegen waarmee
we de
Falls Creek konden oversteken. Nog net voor de brug lagen de Sticta
Falls, een
aantal kleine maar krachtige watervalletjes. We liepen gauw weer verder
totdat
we uiteindelijk bij de Dragon's
Tongue
Loop aankwamen, maar dit pad was niet gemakkelijk te volgen.
In beide
richtingen raakten we het pad kwijt. We besloten om maar niet verder op
zoek te
gaan, want we hadden het verhaal van Regina nog vers in onze geheugen.
Via
de hoofdweg gingen we
op weg naar de trots van Wells Gray Provincial Park, de Helmcken
Falls. Net voorbij
de brug over Murtle rivier sloegen we
linksaf een zijweg in. Vanaf het parkeerterrein wandelden we de korte
afstand
naar de waterval. Onderweg kwamen we langs verschillende informatie
borden, die
we natuurlijk allemaal even moesten lezen. Op een van de bordjes stond
dat dit de
op drie na hoogste waterval van Canada blijkt te zijn. Even later
stonden we op
het houten platform en hadden we een geweldig uitzicht op de 137 meter
hoge
Helmcken Falls. Wat een prachtig gezicht! Ook deze kant van de waterval
was
zeer zeker de moeite waard. De enorme kom die de waterval door de jaren
heen
had uitgesleten,
was nog gevuld met sneeuw. Het water dat van grote hoogte naar beneden
stortte,
stoof weer een eind de lucht in en vormde een permanente wolk boven het
geheel.
Ook met een grijze lucht erboven was deze waterval een plaatje. We
hadden het
rijk alleen, zodat we op ons gemak mooie plaatjes konden
schieten.
Rond
half 7 gingen we weer
op pad en dit maal voor het diner. We hadden al een restaurant op het
oog,
namelijk de 'Wells Gray Guest Ranch'. In een folder
op onze kamer hadden we
gister het menu al bekeken, zodat we wisten wat ons te wachten stond.
Vooraf hadden we een heerlijk buffet met
brood en
salades en als hoofdgerecht kregen we een heerlijk mals gebraden
kippetje. Dit
restaurant was een stuk beter als gister, echt een aanrader! Half 9
kwamen we
weer bij onze B&B aan. We waren best moe van deze prachtige
dag, zodat we
na de douche direct onder de wol kropen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |